Hyttemessen satser på digital publikumsmesse

Hyttemessen på Hellerudsletta er et sikkert vårtegn - også i år. Men denne gang inviteres publikum inn i digitale «messehaller». 6.-8. mai arrangeres Hyttemessen Digital for første gang. En rekke utstillere er påmeldt.

 

- For utstillere og publikum er det rart og uvant at vi ikke kan møtes personlig slik vi er vant til på hyttemessene våre, sier messeveteranen Per Levik til hytteavisen.no. Men til tross for pandemi og smittefrykt, har vi like fullt skapt en arena hvor utstillere og publikum kan møtes - men altså digitalt denne gang.

Flyttet til september

Hyttemessen ventet vi i det lengste med å utsette messen som var planlagt etter påske. Nå er den flyttet til 24.-26. september. 

- Da ser vi fram til å kunne arrangere den i tradisjonelle former og med den bredden publikum er vant til å finne på X Meeting Point på Hellerudsletta, sier messekollega Tore Bjørnstad. 

Med den store apetitten folk har på alt som handler om hytteliv nå om dagen, innser arrangørene av Hyttemessen at ikke alt kan settes på vent til høsten. Derfor kommer de opp med en helt ny «messeplattform» - en digital publikumsløsning. 

- Den digitale hyttemessen 6.-8. mai er ikke bare en milepæl for oss i Hyttemessen. Den er en begivenhet i hyttemarkedet og et helt nytt møtested mellom publikum og messeutstillere. Som gjest på den digitale hyttemessen kommer du altså til å få en helt ny og unik opplevelse, mener Tore Bjørnstad.

Ekspertene er på plass

En stor forskjell er at du som publikummer nå sitter hjemme, eller er på hytta når du velger å stikke innom Hyttemessen. Du skal kunne «vandre» fra stand til stand, «hilse på» representanter for utstillerne, søke råd og tips via chatten deres, overvære videosamtaler, utforske produkter og tjenester og ikke minst sjekke aktuelle tilbud, forklarer arrangørene. Gode messekjøp kan faktisk også gjøres inne i de digitale messelokalene.

- Mange ønsker å fordype seg i hytterelevante spørsmål når de kommer på hyttemessen. Det blir det rikelig anledning til også på denne digitale møteplassen. Som gjest kan du nemlig «benke deg» i det digitale auditoriet og høre fagfolk snakke om aktuelle hyttetemaer, sier Per Levik.

Samarbeidspartnerne Hyttemessen har valgt er selskapene Myonvent og North Stories, som forestår den tekniske tilretteleggingen.

hyttemessen_lobby[1]